Saturday, 10 April 2010

Hoe ons almal kan help teen plaasaanvalle


Deur Anton Barnard van SAmizdat Blog

04.08 2010

Ek het op ‘n stadium in die VSA gewerk. Een ding wat my opgeval het in voorstedelike Amerika, was die bykans totale gebrek aan sekerheid wat mens daar aangetref het. As ‘n Suid-Afrikaner was ek gewoond aan lemmetjiesdraad en elektriese heinings om ons huise. In die VSA vind mens dikwels dat huise geen heining om het nie, en dikwels ook geen diefwering nie. Dit is onbekend hoe die buurmanne besluit wie se gras hou waar op wanneer hulle dit moet sny, siende dat daar nie heinings is nie. Dit moet wonderlik wees om in ‘n lelieblanke gebied te bly en nie daagliks vir jou lewe te vrees nie.

Hierdie is egter Afrika, en ‘n relatief-misdaadvrye omgewing word deur die gewelddadige aard van sommige van hierdie kontinent se inwoners uitgeskakel. uit bittere ervaring is die meeste van ons paranoïes oor ons veiligheid. Ons het alarms, agtvoetheinings, troppe aggressiewe honde en ‘n gewapende reaksiemag. Dis nie om dowe neute dat ons so paranoïes is nie. Jou kans om agv misdaad te sterf in Suid-Afrika is waarskynlik tussen tien en vyftig maal hoër as daardie voorstedelike Amerikaners (in die VSA se binnestede is dit weliswaar ‘n ander saak.)

Jou risiko as ‘n sagte teiken word vertiendubbel as jy geïsoleerd is. In ‘n stedelike omgewing is jou bure naby, maar veral op die platteland gaan niemand jou noodkreet kan hoor as iemand jou aanval nie. Dit is waarskynlik juis die isolasie wat die opdrifsels wat plaasmoorde pleeg, toelaat om hul slagoffers vir ure lank te martel. Ek sou die eerste wees om te erken dat ek geensins ‘n kundige op die gebied van beveiliging is nie, maar is dit nie logies dat, gegewe hoe paranoïes stadsbewoners is oor ons veiligheid, landelike bewoners des te meer paranoïes moet wees nie?

Hierdie skrywe van my is genoop deur die foto’s van Eugene Terre’Blanche se plaasopstal wat gepubliseer is ná sy gru-moord.

Van die foto’s af wil dit voorkom asof daar nie juis veel in die lyn van beveiliging by sy opstal was nie. Dit lyk vir my of die vensters nie eens enige diefwering voor hulle het nie, wat sekerlik die mees basiese vorm van beveiliging is vir ‘n woonplek. As mens op die onderstaande foto kyk, lyk dit of enige iemand bloot by die oop venster kon inklim. Ek spekuleer nou, maar die eenvoud van die huis binne maak my vermoed daar is geen alarmstelsel nie.

Dit is natuurlik maklik om mens slim te hou ná so ‘n gruweldaad, maar dit lyk vir my, ten minste op die oog af, en ek kan verkeerd wees, of daar bitter min aandag geskenk is aan beveiliging op die moordtoneel. Niemand weet tans nie, behalwe die beskuldigdes, maar dit lyk of mnr Terre’Blanche letterlik in sy slaap oorval is. Dis ‘n groot ironie, want mnr Terre’Blanche, van alle mense, sou sekerlik baie sterk bewus gewees het van die onaanvaarbare misdaadsituasie in die land. Sonder om nou die blaam op die slagoffers te plaas, en om weg te neem van die onaanvaarbare barbaarsheid van baie Afrikane, moet ek tog wonder of ‘n lakse houding teenoor veiligheid nie bydra tot baie plaasmoorde nie?

Dit is immers een ding om vermoor te word nádat die booswigte groot moeite moes doen om by jou lemmetjiesdraad, honde, alarmstelsel, diefwering, bewegingssensors ensovoorts verby te kom, teenoor iemand wat nie redelike stappe neem om homself te beveilig nie. Ek kan eweneens verstaan dat daar heelwat armoede onder blankes, veral in landelike gebiede voorkom, en dat dit vir sommiges moeilik is om ordentlike beveiliging te kan bekostig.

Bostaande bring my by die punt hiervan. Soos ek gesê het, is ek geen veiligheidskenner nie, maar hoort elke geïsoleerde huis nie minstens ‘n bewegingsensor, ‘n paniekknoppie en ‘n alarmradio te hê, wat hulp kan ontbied nie? Ek is onder geen illusie dat sulke maatreëls alle plaasmoorde sal verhoed nie, maar dit moet so moeilik as moontlik vir die skuim wat dit pleeg gemaak te word om hulle gruweldade uit te voer. ‘n Stelsel wat hulp ontbied, sou ook die tyd wat die aanvallers het, beduidend verkort, en hopelik bydra om die martelings te verminder.

Goed, baie landelike blankes het verarm en kan dit waarskynlik nie bekostig nie, maar ek hoor mense dikwels sê dat “iets” aan plaasmoorde gedoen moet word, sonder om mooi te weet wat of om spesifieke gedagtes te hê daaroor nie. Sou dit nie baie sin maak om te kyk na ‘n inisiatief en ‘n fonds wat deur iemand soos Solidariteit bedryf word nie, wat ten doel het om goeie veiligheidsmaatreëls by ‘n iedere en ‘n elke blanke opstal aan te bring nie? Diegene wat dan wel voel hulle wil iets aan plaasmoorde doen, kan dan geld skenk aan dié fonds (dit kan miskien die Eugene Terre’Blanche Gedenkfonds heet), wat sal kan betaal vir die elektroniese toerusting vir behoeftige landelike bewoners.

Sodoende kan ons, veral diegene in die stede, help om ons medeblankes op die platteland effens rustiger te laat slaap, en kan ons iets daadwerkliks aan plaasaanvalle doen.

Oorsprong:SAmizdat Blog
http://antonbarnard.praag.co.za/
http://antonbarnard.praag.co.za/?p=1626

Vir meer artikels, raadpleeg asseblief die argiewe en soekenjin in die sykolom.
For more articles, please use the archives section or search engine in the sidebar.